Samenwerking NSC Nijkerk en Beweegmasters Sport BSO

Op maandagavond 7 maart hebben v.v. NSC Nijkerk en Beweegmasters Sport BSO, in het bijzijn van wethouder Nadya Aboyaakoub-Akkouh, een samenwerking getekend.

Eind augustus, na de zomervakantie, opent Beweegmasters Sport BSO haar deuren vanuit de kantine van v.v. NSC Nijkerk.

Beweegmasters Sport BSO is een buitenschoolse opvang met bewegen als speerpunt. Kinderen kunnen, na schooltijd en in schoolvakanties, op een ongedwongen manier kennis maken met en sport, spel en bewegen.

Beweegmasters Sport BSO heeft reeds een bestaande kinderopvanglocatie bij SC Hoevelaken.

De Sport BSO is er voor kinderen in de basisschoolleeftijd. Op de BSO worden verschillende sportieve activiteiten aangeboden, zoals voetbal, hockey, basketbal, tikspelen en andere beweegvormen. Daarnaast zijn er in de kantine voldoende mogelijkheden en materialen om te knutselen, lekker te spelen met de blokken of te chillen.

Beweegmasters Sport BSO heeft dagelijks plaats voor 55 kinderen. Langskomen op de locatie is mogelijk na het maken van een afspraak. Voor een indruk is het ook mogelijk om in Hoevelaken te komen kijken.

v.v. NSC Nijkerk en Beweegmasters Sport BSO zijn blij met de samenwerking en kijken uit naar een mooie toekomst samen!

Vanuit NSC bestond al enige tijd de behoefte om de accommodatie breder in gebruik te nemen. Daarnaast investeert NSC al geruime tijd in diverse initiatieven om de Nijkerkse jeugd op laagdrempelige wijze kennis te laten maken met NSC.

Deze samenwerking zorgt voor een win win situatie waarbij enerzijds de NSC accommodatie breder wordt ingezet en anderzijds wordt de Nijkerkse jeugd door Beweegmasters Sport BSO extra beweging aangeboden door de buitenschoolse opvang. Tegelijkertijd kunnen voetballertjes laagdrempelig kennismaken met voetballen bij NSC.