Nieuws, Wedstrijden

asv De Dijk – NSC

NSC heeft vanmiddag de uitwedstrijd bij asv De Dijk met 0-2 gewonnen.

In de slotfase scoorden Mo Ajiach en Anass Ghadarri de 0-1en 0-2.

De Dijk probeerde het in de beginfase met lange ballen waar NSC het even moeilijk mee had. Na een kwartier spelen werd NSC de betere en kreeg het kansjes via Luuk Oosterling en Yannick Cornelisz. Het leek een voorbode te zijn voor meer, al gebeurde dat niet in de eerste helft.

Je hoopt dat het dan in de tweede helft nog weer wat beter gaat, maar het spel werd er alleen  maar slechter op. Beide ploegen waren slordig in de passing en het werd echt een foutenfestijn.

Spits Mo Ajiach kwam er de laatste twintig minuten in, waar middenvelder Yannick Cornelisz het eerste uur in de spits stond. Dat het een gouden wissel was bleek een paar minuten later toen Ajiach door de verdediging slalomde en zijn voorzet in eigen doel gewerkt zag worden. Een mooie opsteker voor de Nijkerkers.

Met nog tien minuten te gaan kwam  Anass Ghadarri in het veld voor Eyup Terlemez wat ook een gouden wissel bleek. Na een mooi opgezette aanval was hij de afmaker.

NSC gaf daarna niks meer weg en nam de belangrijke punten mee naar Nijkerk.

Volgende week speelt NSC om 14.30 uur thuis tegen Swift.

(WN)

Foto: ejhphotography.com