Robotmaaier primeur bij NSC

Samen aan Zet

Tijdens de aftrap van het Samen aan Zet initiatief van de gemeente in Mei 2016 spraken de vier Nijkerkse voetbalverenigingen de wens uit voor meer invloed op het beheer van de sportvelden. NSC speelde hierin een trekkersrol waarbij, na uitgebreide financiële doorrekening, in februari 2018 een voorstel aan de gemeente voor een eigen beheerstichting van de vier Nijkerkse voetbalclubs is voorgelegd.

Beheercommissie Buitensportverenigingen Nijkerk

Vanuit verschillende oogpunten is vervolgens in december 2019 overeenstemming bereikt voor het opzetten van een beheercommissie voor veel Nijkerkse buitensport verenigingen, waarin onze eigen Wim Simon als secretaris fungeert.

Wencop Hoveniers

Na een uitgebreide Europese aanbesteding (waarin de beheercommissie een grote rol speelde) is het beheer van de Nijkerkse buitensport vervolgens gegund aan het Barneveldse Wencop Hoveniers. Vanaf januari 2021 wordt het beheer van onze velden dus verzorgd door Wencop.

Robotmaaier

Als gevolg van dit alles heeft NSC vandaag, onder toeziend oog van de NSC werkploeg, een GPS gestuurde robotmaaier in gebruik genomen. Dit is de eerste robotmaaier die geheel zelfstandig alle NSC grasvelden in strakke banen gaat maaien. NSC heeft hiermee een primeur, omdat er van dit type robotmaaier slechts een paar in de wereld rijden.

Op naar nog meer mooie wedstrijden op een nog strakkere mat!