De Club, Nieuws

Nijkerk Sportief en Gezond en v.v. NSC organiseren schoolvoetbalclinics voor groep 3 en 4

In samenwerking met Nijkerk Sportief en Gezond organiseert v.v. NSC voetbal clinics op basisscholen voor groep 3 en 4 leerlingen in de leeftijd van 6 tot 8 jaar.

Het initiatief is positief omarmd door vier basisscholen:

• De Maranathaschool
  • De Koningslinde
  • Het Baken
  • Kindcentrum Holk

Met in achtneming van alle Covid richtlijnen worden de voetbalclinics eind september en begin oktober verzorgd. De eerste staat op 29 september om half negen uur op de agenda.

Met de voetbalclinics  kunnen de kinderen op leuke manier kennismaken met het voetbal. De betrokken organisaties vinden het belangrijk dat kinderen op jonge leeftijd bewegen en in aanraking komen met sport in zijn algemeenheid.

Tijdens de clinics worden verschillende spelvormen aangeboden en komen de kinderen op leuke en speelse manier in aanraking met voetbal. Onder de slogan Voetbal = Fun wordt het plezier in het voetbal benadrukt.

Nadat de kinderen de clinics met positief resultaat hebben doorlopen worden ze uitgenodigd voor het eindtoernooi. Daar kunnen de kinderen gezamenlijk afsluiten en natuurlijk hun vers aangeleerde skills laten zien.

Bij de afsluiting van het eindtoernooi krijgen de deelnemers een aandenken en de mogelijkheid om lid te worden bij v.v. NSC Nijkerk. Daar kunnen ze dan verder om met plezier goed leren voetballen.